عُبِیــدِ شیـــرازی

فقط به هیچکی نگید که زیر هر صفحه به صورت ناشناس هم می شه نظر داد!! اونوقت خیلی ها جلو ""ارسال نظر به صورت ناشناس"" را تیک می زنند

عُبِیــدِ شیـــرازی

فقط به هیچکی نگید که زیر هر صفحه به صورت ناشناس هم می شه نظر داد!! اونوقت خیلی ها جلو ""ارسال نظر به صورت ناشناس"" را تیک می زنند

بنام خدایی که می خنداند و می گریاند

(وَ اِنَّهُ هُوَ اَضحَکَ وَ َابکی -- النجم 43)
هم اوست که منحصرا می خنداند و می گریاند -ترجمه علامه طباطبایی
----------------------------------------
تلخند اگر خوب آماده بشه
می خنداند و می گریاند
البته تا مخاطب چه جور انسانی باشه!؟
و نا گفته نماند که
نیاز جامعه ی رو به توسعه ی همه جانبه ما،
طنـز فـــاخر ها...
*
اگه یه وقتی به خودت جرأت دادی
که مستنداتی از لوازم جراحی
جا مونده تو عمل های جراحی اجتماعی
(طنز=جراحی اجتماعی)
که شامل عکس،
کاریکاتور،
صدا، فیلم،
فایل پی دی اف،
فلش،
صفحات مزخرف
و خنده دار یا گریه دار وبسایت ها
و وبلاگ های دنیای بی در و پیکر اینترنتی
و یا هر چیزی را
که باعث تلخندی تو مهمونی های عبید میشه،
برای انتشار در وبلاگ عبید بفرستید؛
به آدرس ایمیل زیر بفرستید:

obeidmosleh@mihanmail.ir

آخه میدونید که
تو بخش نظرات وبلاگ عبید شیرازی
فقط متن میشه نوشت و فرستاد!

در حالیکه خیلی چیز های خنده دار
دیدنی و شنیدنیه نه خواندنی و نوشتنی!؟

**
داشتن وبلاگ طنز هم خودش یه نعمتیه
که تو ادبیات دنیای مجازی کلی جای حرف و صحبت داره.
که اولاندش فعلا فرصتش نیست
و دومندش شایدم ریــا و خود شیفتگی باشه
که پز این دارایی که خدا رسونده را بدیم!

شمو هم خیلی کر کار نرو
و حالو که ای فرصتو پیدو شده
گلش رو بیگیر و بفرست بیاد،
بیبینم، چی چی تو چنته داری!!

حالو بمونه تا بعد،

که،

بهت بگم که چیکار میخوام بکنم.

هولکی نباش.

یکم صبر کن؛

ییهو دیدی صداش درومد!

نمیشه که هیچی نگی!

تو نگی،

منم نگم؛

پس کی بگه؟!

عُبِید اومده که بگه!

ها کاکام!

تو هم، اگه راس می گی، بوگو.

فقط یادت باشه؛
راستش رو نگی، دستت رو میشه ها!!!!

***
خوب اگه شمو هم حرف حسابی داری
که تو قالب میخوش و تلخند می تونی بینویسیش،
چرو معطلی؟!
فقط یادت باش یجوری بینویسش
که عفت کلام و قلم حقظ بشه!

ها کاکو
تلخنداتون رو بفرستید تا وارسی کنم
تا اگه به تیلیش قبام بر نخوره
و زیراب آبرومه نزده باشید،
پخشیش کنم تو دنیوی مجازی اینترنتی!؟!

****
عبیـد شیـرازی






آخرین نظرات

این را گفتم که یادمون باشه که:

1- پل ها و تونل هایی که ساخته میشن در اونها از این المانها بکار نرود.

2- بعضی میادین جدید را بدون اینکه معلوم باشه که چه طرح و نقشه ای داره،

در شیراز در دست اجراست!؟

3- یک وقتی نشه مثل میدون فرصت شیرازی که یک بسیجی بچه ی سعدی، راز بکارگیری المانهای شیطان پرستی در اون را کشف کرد و همین باعث تخریب و تعویض دکوراسیون اون شد و ناقص هم رها شده!؟!

4- به بولوار جدید التاسیس رسول اعظم(ص) شیراز و بوستان نماز  و میدان منتهی با آن با دقت رسیدگی بشه.

نکنه یه وقت، شب بخوابید، صبح که از خواب بیدار شدید، طرح میدان نصر ابتدای بولوار رسول اعظم صلوات الله علیه و آله در شیراز بی تناسب اجرا بشه و باز هم مثل کله های گاو بازسازی شده در میدان ولی عصر لازم به جراحی اساسی بشه ها!؟

شهرداری شیراز بعضی از کاراش حرف نداره.

مثلا پارک های حاشیه ای

و مثلا نصب طرح و نقشه ی نهایی بعضی از پل ها و نماد های در حال اجراء، مثل پل کابلی میدان ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف.

ولی پنهون کاری در بعضی کارها جای توجیه نداره!


از کجا معلوم که اشتباه کله گاوی یا نماد شیطان پرستی میدان فرصت، تو این پنهون کاری ها تکرار نشه؟؟!




نظرات  (۵)

۰۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۳۴ کشت خشخاش در بیمارستان شهید بهشتی شیراز
پاسخ:

به حق چیزای نشنیده

شمو هم لینک شیرازیس رو بیبین، بعد بیو بیبینم، نظرت چی چیه؟!

کشت خشخاش تو یه بیمارستان در شیراز؟!!



عبید جون دیگه پنهون کاری نمی کنم . اصلا فکر کن اسم من فضیل شیرازیه در باب این ناشناس یا شناسا بودن جونم براتون بگه یه ننه بزرگی داشتیم می گفت : یه روز کولی اولی یه الک می گیره تو صورتش و به کولی دومی میگه منو چطور میبینی کولی دومی مگه هموطور که تو منومی بینی. حالا شمو فکر کو منم فضیلم.
راستی فکر نمی کنی اگه همه شهر رو پل بزنن و رو گذر زیر گذرش کنن بعد شیرازم زبونم لال میشه اصفهون یا تهرون واضح تر بگم شیراز هم میشه یه گاراژ که مردم  اووقت با ماشینشون تعریف می شن یعنی اولویت با اونه که با سواری راحت بوتونه رو پلها گاز بده و بعدش هم کنار خیابونا رو بکنن پیاده رو وعابر پیاده هم رفت و اومدش بشه حاشیه. فکر کنم یه کم بعضی جاها ترافیک داشته باشه یا یه میدون باشه بهتره.او وقت دوچرخه و عبور پیاده هم معنی پیدا میکنه. البته اصیل ترین حرکت راه رفتن با پا ها س بعدش باقی حرکتا. پس فکر کنم اگه دلتون برای پل های نساخته میسوزه بیخوده

نوشتی از دوباره کاری و از تخریب خوشت نمیای تو (قصه راننده تاکسی )
البته که خوب نیست .  ولی کارگرها وقتی ذره ذره یه چیزی رو می سازن و رفع یه مشکل می کنن یه مشکل برداشته می شه ولی یه رفتار عوض می شه یعنی ماشینا از پل جدید که عبور می کنن تو چارراه بعدی گیر می کنن
و اون وقته که مشکل جدید به وجود میاد همیشه مسایل به این سادگی این چهارراه و اون چهارراه نیست بلکه یه مدلسازی لازم داره و یا اصلا قابل مدل سازی نیست که بشه مشکلا رو همش رو پیش بینی کرد. او وقته که مجبوری فقط بپری وسط و فحش به خودت بخری هی بسازی هی خراب کنی تا درست بشه مثل فوتبال میمونه قابل پیش بینی نیست فقط با یه چینش تیمی بازی میکنی. یه ضرب المثل عشایر دارن که میگه تا عاقلو فکر کنه دیونو تمومش کرده . حلا ممکنه مهندسای شیرازی بد و بیراه نون سازی و باقیه اراجیفو به دیونا وکارگرا ببندن.
راستی یه نکته هم یادم رفته بود بگم : اگه شرلوک هولمز سعدی با جوربوزه بود  خودشم یه  چیزی می ساخت تا بقیه دیونا هم یاد بیگیرن.
۲۵ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۵۵ ارتباط انتخابات شورای چهارم،طرح ترافیک و هدف 90

آیا بین طرح ترافیک، هدف 90 و انتخابات شورای چهارم ارتباطی وجود دارد؟!

آیا سراسیمگی درتهیه طرح محدوده ترافیک در شرایطی که بسیاری از الزامات آن مهیا نشده به منظور پوشاندن شکست سنگین هدف90 است؟ دراین صورت بسترحضور چه جریاناتی درانتخابات آینده شورای شهررا مهیا می نماید ؟

به گزارش شیرازیس یکی از مخاطبین سایت با ارسال مطلبی به شیرازیس ضمن انتقاد از عملکرد شورای شهر سوم اجرای سراسیمه طرح محدوده ترافیک در شیراز را به منظور پوشاندن سیاست های غلط در هدف 90 شورا دانست.

وی در این باره نوشته است:

شورای سوم شیراز درشروع فعالیت درسال 86 به منظور بهبود درمشکلات شهر،حل معضل ترافیک راهدف خود قرار داده و بابرنامه احداث20 پل و تقاطع غیرهمسطح درچارچوب طرح"هدف 90" نوید حل ترافیک رابه شهروندان شیرازی داد.
 
مطبوعات محلی به ویژه درسال های 86 و87 مملوازمطالبی است که حکایت ازبه زانو درآمدن غول ترافیک شیرازبا انجام این طرح ها می داد.
 
برای اجراء این پروژه ها تاکنون بیش ازصدها میلیاردتومان هزینه شده وتا تکمیل آن همچنان نیازبه صدها میلیاردتومان دیگر  می باشد.(کافی است رقم پروژه هاراکه درتابلوآنهادرج شده ویادرآگهی مناقصه،یامراسم کلنگ زنی وافتتاح آن ها آمده بایکدیگرجمع کنیدتامعلوم شودباچه ارقامی روبروئیم).

نتیجه طبیعی این که باصرف صدها میلیاردتومان جهت ساخت پل ها و تقاطع های غیرهمسطح انتظارآن بودکه به هدف شورای محترم شهر که همانا کنترل ترافیک وبهبود رفت آمدشهروندان است نزدیک شویم .

دراین شرایط و در سال91 که اولین سال بعد ازهدف90می باشد نه تنها شاهد ترافیک روزافزون هستیم بلکه درکمال تعجب طرح محدوده ترافیکی شهردر دستور اجراء قرارمی گیرد .

اکنون چندنکته :

1-پس ازاجراء پل هاو تقاطع های غیر همسطح و تبلیغات سنگین سال های اخیردر زمینه بازنمودن گره ترافیک شیراز،آیا اجرای طرح محدوده ترافیکی جز اعتراف به شکست"هدف 90"معنای دیگری دارد؟

2-دراین حال پاسخ گوی صدها میلیاردتومان بودجه شهر که این چنین هزینه شد به عهده چه کسی است؟

3-این نتیجه ازهمان ابتدا قابل پیش بینی بود و بارها تذکرداده شدکه راه حل مشکلات شهر و ازجمله ترافیک شیراز این نیست ، ولی گوئی شورائیان محترم پنبه درگوش خود نموده وهرپیشنهادی را رویاروئی با خود تلقی کردند ، وحال این حاصل کاراست .

4-بارهاگفته شد آزموده را آزمودن خطاست.این روش حل مشکل ترافیک نیست ،چه اگر این روش جواب می داد 20سال ساخت پل وتقاطع های چند طبقه باید تهران رابه بهشت ترافیک تبدیل نموده باشد.

5-ازسال 1367(پایان جنگ تحمیلی) تاکنون بیش ازیک صدهزار میلیاردتومان معادل یک میلیون میلیاردریال (000/000/000/000/000/1ریال)به قیمت امروزبرای حل ترافیک تهران هزینه شده است ( لطفا یک بار دیگرعدد را ملاحظه نمائید ، وآن را با کل بودجه عمرانی کشورمقایسه کنید ) ،امانتیحه چه شد؟ تیتر ارگان شهرداری تهران درسال گذشته خواندنی است:"ترافیک تهران رابلعیده است"، واین نتیجه تفکر کسانی است که مشکلات شهر را کاریکاتور گونه می خواهند حل نمایند .
 
وامادرشیراز

6-ازابتدای تاسیس شهرداری ( نزدیک به یک قرن قبل ) تا اوایل دهه هشتاد درهسته مرکزی شهر شیراز برای  16684 واحدتجاری مجوز صادرشده است. درحالی که تنها ظرف چند سال اخیر در همین بخش از شهر برای بیش از 10000 واحدتجاری صدور مجوز صورت گرفته است ، واین درشرایطی است که هرواحد تجاری روزانه ده هاسفر درون شهری تولید می نماید.

جهت استحضار، درهمین بلاد مغرب زمین که کعبه آمال بعضیهاست وازجمله درشهر نیویورک هرمترمربع فروشگاه غذای سریع(فست فود)80سفر درون شهری ایجاد می کند، یعنی یک فروشگاه 100مترمربعی روزانه 8000 سفر ایجاد می نماید .

حال ببینید روزی که ده هزارواحد تجاری درمرکز شیرازبه بهره برداری برسد چه خواهد شد؟

7- این که با تبلیغات بسیارترافیک را ناشی از کمبود پل و اتوبان معرفی کنیم و سپس راه حل را درافزایش تقاطع های غیر هم سطح و پل ها اعلام نموده ، آنگاه برای تامین منابع مالی برای ساخت این پل ها دست به دامان تجاری سازان شده و نهضت تجاری سازی راه بیاندازیم و به ویژه مرکز شهر را پایگاه این مراکز تجاری قراردهیم نتیجه همین خواهد شد .
 
موضوع جالب ترمی شود وقتی توجه کنیم ترافیکی که مورد اعتراض مردم است دقیقا ترافیک مرکز شهر است که درسال های اخیر به بارانداز انواع مجتمع های ریز و درشت تجاری تبدیل شده است و با این حجم از واحدهای تجاری روز به روز ترافیک آن سخت ترخواهد شد .
 
8- هم اکنون به طور جدی این سوال مطرح است :

میان طرح ترافیک شیراز با شکست هدف–90 چه رابطه ای برقرار است ؟ به عبارت دیگر به نظر می رسد طراحان هدف–90 که شاهد ناکامی طرح خود در بهبود ترافیک شیراز هستند پیشدستی نموده و قبل از این که مردم از آنان توضیح بخواهند دریک اقدام فرار به جلو با طرح محدوده ترافیک در صددند افکارعمومی را منحرف نموده ، خود را از پاسخ گوئی برهانند . به راستی طرح موضوع محدوده ترافیک شیراز بلافاصله درنخستین سال پس از هدف–90 چه دلایلی می تواند داشته باشد ؟

9- و نکته پایانی این که میان شکست هدف- 90 و طرح ترافیک شیراز با انتخابات شورا ی چهارم چه ارتباطی وجود دارد ؟ آیا سراسیمگی درتهیه طرح محدوده ترافیک در شرائطی که بسیاری از الزامات آن مهیا نشده ( و به همین دلیل با مخالفت سایر دستگاه ها روبرو ست ) به منظور پوشاندن شکست سنگین هدف–90نبوده است؟ دراین صورت بسترحضور چه جریاناتی درانتخابات آینده شورای شهررا مهیا می نماید؟
 
10– با این همه هنوزراه نجاتی هست ، مشروط بر اینکه متولیان شهر بپذیرند مسیر را اشتباه رفته اند، نه این که با تصور"کسی بیدارنیست"هم چنان برطبل خود بکوبند.

  و کلام آخر

تمام حرف ما این است که بسیاری از مدیران درجامعه ما نه تنها مرعوب تئوری های غربی هستند بلکه ضربه فنی شده اند !آیا این تفکر می تواند بنای رفیع نظام اسلامی را برپا دارد؟

 

انتهای متن/224224

http://shirazis.ir/sysnews/cid/10402


1-عبید جون پنهونکاری توی چی؟ یعنی چه چیزی رو پنهون می کنن و بعدش
توجیهش می کنن؟
2- ماشا الله اطلاعاتت از یه آدم عادی وسیع تره .
3- روشن تر بگم یه معلم داشتیم می گفت تو شیراز مهندس  زیاده و کارگر کم مثلا مگن که اگه ایی حوضو رو پشت بون بود بهتر نبو.
4-به ایی برادر بسیجی بچه سعدی  (شرلوک هولمز سعدی) بگو لطفا راز ستاره داوود به کار رفته در گره های کاشی مسجد وکیل رو برامون بشکافه شاید زبونم لال کریم خان وکیل الرعایا بازم زبونم لال صهیو...  بوده بازم لال شم
5- راستی کاکو از خودوم بگم  به قول معلم سابقوم من یه کارگرم البته به وجنات انشا وبلاگتون هم می خوره واقعا شما یه مهندس باشین . دوست داشتین دقیق ثابت می کنم.

پاسخ:
ای ناقلا، حالا دیگه به عبید اعتراض می کنی؟؟!!

شمو که پنج نکته رو با پنهون کاری اسمت برام نوشتی، نمیدونی پنهون کاری یعنی چی چی؟

وقتی به تازگی معلوم شده که بازار شاهچراغ مانع توسعه ی حرمه، یعنی چی چی؟
وقتی بین الحرمین بعد از ساخت معلوم میشه که با اهداف فرهنگی حرم امام زادگان واجب التعظیم همخوانی نداره، یعنی چی چی؟

یکی مال 25 سال پیش بوده و دومی مال هفت یا هشت سال پیش؟!
میخوام بودونم، چه کسی مجوز ساخت داده، و چه کسی باید پاسخگو باشه؟

وقتی راننده ی تاکسی دور یه میدون* در حال تأسیس تو شیراز، دور میزنه، و رادیو بی بی سِی توزبونش روشن میشه؛ شمو چی چی میگی؟!:


یه روز تو شیراز

راننده تاکسی: معلوم نیست این بنا چی چی بود که هنوز تموم نشده، خرابیش کِردن و یه چیز دیگه می سازن؟!!

مسافر: مگه چی می ساختن که خرابیش کردن؟؟!

راننده تاکسی: اولیش یه اتاق بزرگ که به سقف هم رسید ساختن!! بعد مثه اینکه نظرشون عوض شد!!
حالو دیگه نمیدونم چی چی میشه؟!

مسافر: شاید دارن کاری می کنند تا قایق رزمندگان میدون دفاع مقدس را بیارن و به مناسبت اسم میدون نصر اینجا قرار بدهند؟!؟




یه روز دیگه تو شیراز
یه راننده تاکسی دیگه: این ساخت و ساز تو این میدون
*، اشتباهه!!

مسافر: چه اشتباهی؟! میدون به این بزرگی برای شمو که راننده ی تاکسی هستی چه بدی داره؟!

راننده تاکسی: اگه برای ما راننده ها می سازند، این کارشون مشکل ترفیک را بیشتر میکنه!

مسافر: پس خوب بود که چیکار کنند؟

راننده ی تاکسی: پل هوایی! اینجا نیاز به پل داشت نه میدون بزرگ با این همه خرج!

مسافر:راست می گی، بعد از ساخت این میدون زیر گذر هم نمیشه اینجا زد.
چون زیر این فلکه ریشه کوه هست.

راننده تاکسی: این میدون دو بولوار کمر بندی رو به هم وصل می کنه که معمولا ماشین های عبوری از اون عبور می کنند، با بزرگ شدن میدون، ترافیک اینجا غوغا می کنه!!

مسافر: خوب فهمیدی!! معلوم میشه تجربه کاری خوبی تو ترافیک داری!!؟ شاید بعدا مثل میدون دفاع مقدس هرچی ساختن رو بر می دارن می برن یه جای دیگه و پل هوایی می زنن تا مشکل ترافیک هم حل بشه!؟!

راننده تاکسی: همونجا هم اشتباه کردن!!

مسافر: ایونجا دیگه چرو؟ کدوم اشتباه؟؟

راننده تاکسی: اونجا هم مسیری را پل هوایی ساختن که رفت و آمد ماشین کم داره، در حالیکه مسیر کوی زهرا به سیبوییه  را باید پل می زدند!!!....
.......


راستی راستی این دیگه مهندسی نمیخواد که تو ایجور کارها نظر بدی!

حالو شمو دنبال چی چی می گردی؟

دو باره کاری ها همیشه اشتباهیه یا نون سازیه!؟!



* میدون نصر بین بولوار رسول اعظم(ص) و فرصت شیرازی(جنب پل نصر)
نقد از شما، انتشار از ما

برگرفته شده از وبلاگ نقد رسانه http://naghderasaneh.blog.ir/

محل انتشـار نقـد شمـا

نسبت به رسـانـه هـا

به دو شرط

1-      رعایت قانون و اخلاق حرفه ای

2-      و داشتن آدرس رایانامه ایرانی

چه با نام اصلی

و چه با نام مستعار

 و چه به صورت ناشناس

 

*ارسال نقد منصفانه وشفاف از شما

در بخش نظرات

و انعکاس آن از وبلاگ نقد رسانه

 

*ذکر  موضوع مورد نقد و نام رسانه،
تاریخ شمسی و ساعت، و شبکه یا صفحه
برای شروع نقد لازم است.


*در منوی بالای وبلاگ نقد رسانه
وارد برگه ی نقد از شما، انتشار از ما بشوید
و متن انتقادی خود را نسبت به رسانه ها در بخش نظرات بنویسید
و ارسال کنید




*تا با نام خودتان یا نام مستعارتان
منتشر شود
.

 http://naghderasaneh.blog.ir/page/NAGHDESHOMA

پاسخ:
عبید شیرازی خودش برای نقد آمده
برای نقد بروید جای دیگه مشتری پیدا کنید!
ضمنا خود شمو هم که به نقد رسانه ها می پردازی، ممکنه دچار تیغ جراحی طنز های عبید شیرازی بشوی!!!
پس هواست رو جمع کن، پات رو کج بگذاری
با عبید طرفی!!
اینقدر دست به عصا هم نباش،
 و این همه محدودیت برای اظهار نظر مخاطبت ایجاد نکن!
یه وقت دیدی مشتریهات رو پراندی!؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی